رواية حب خاطئ الفصل الرابع 4 بقلم شهد سيد
Part 4..
دا اللي قت*ل بابا..
اسلام بصدمة:ازاي فهميني
شهد:ايمن ابو المجد كان صاحب بابا وكانو متشاركين في الشغل ومعرفش حصل بينهم اي
بس يوم سمعت بابا بيتكلم ف الفون وبيقولو انا مليش ف الشغل الحرام وفضل يزعق
تاني يوم ماما نزلت تشتري حاجات وانا كنت ف اوضتي
سمعت صوت عمو ايمن مع بابا ومرة وحدة صوت بابا اختفي طلعت لقيتو مق*تول..
اسلام:طب ومبلغتيش ليه ولا قولتي لحد
شهد:اكيد بلغنا بس حتي السك*ينة مفيش عليها بصمات مفيش دليل يثبت ان هو اللي قت*لو انا من الصدمة متكلمتش ولا حتي قولت ل ماما انو هو اللي عمل كدا
اسلام بغل:حسابك تقل اوي يا ايمن،بس هو كدا لو شافك هيتعرف عليكي؟
شهد:لا معتقدش الكلام دا انا ساعتها كنت طفلة واكيد شكلي اتغير عن زمان
اسلام:تمام يلا بينا
بعد نص ساعة وصلت المكان اسلام وشهد وياسمين واستقبلهم يوسف
وقعدو هما الأربعة ف انتظار ايمن ابوالمجد
وبعد شوية وصل ايمن وعينو منزلتش من علي شهد من اول م دخل
شهد بهمس:دا شكلو عرفني ولا ايه
ياسمين:انا خايفة اوي يا شهد
شهد:انا هعملها علي نفسي
ايمن بسماجة:اهلا اهلا امال مراتك مجاتش ليه
اسلام:مراتي تعيش انت
ايمن بصدمة:دا بجد
اسلام:وقريب هتحصلها
ايمن بضحك:بمو*ت ف دمك ،امال مين الحلوين(وبيغمز)
اسلام:شهد خطيبتي
ودي ياسمين صاحبتها وطبعا غني عن التعريف يوسف صاحبي ودراعي اليمين
ايمن بخبث:ما شاء الله لحقت تخطب كمان ،طب مش خايف عليها اعمل فيها زي م عملت ف الاولانية ولا اقولك هستني لحد م هي تيجي لحد عندي وتطلب كدا
اسلام بضحك: م انت مش هتلحق بقا
ايمن باستغراب:اي ناوي تقت*لني ف مكان عام
اسلام:واقدر ف عز النهار كمان
ايمن بتركيز:امال يا شهد انا شوفتك فين قبل كدا ملامحك مش غريبة عليا
شهد بكدب:انا مكنتش عايشة ف مصر اصلا هتكون شوفتني فين
ايمن بعدم تصديق:اه يمكن،المهم مش هنشرب حاجة علي روح مراتك
اسلام وهو بيطلع المسدس:لا هنشرب علي روحك انت
وطخ ط*لقة ف نص راسو بمس*دس كاتم صوت
اسلام :يوسف خد ياسمين واجرو م الباب الخلفي ونتقابل ف المخبأ بسرعة،يلا انجزي يا شهد
شهد:مش عارفة اجري من الكعب
شالها اسلام وجري بيها ع العربية
شهد:اجري يا بطلي اجري(بضحك لان اخدت حق بابها)
في جهة اخري..
ياسمين:مش قادرة انا تعبت اوي يا يوسف والكعب اتكس*ر
يوسف:هانت العربية قدام شوية خلاص،اعدلي هدومك جس*مك كلو باين
ياسمين:م الجري اللي جريتو يخويا
يوسف بضيق:وانتي اصلا مش محجبة زي صحبتك ليه
ياسمين:علي فكرة بقا شهد مش محجبة هي بس بتحاول
يوسف:ماشي بس لبسها مداري جس*مها مش زيك بتستعرضي نفسك
ياسمين بدموع:انت مش محترم وملكش حق اصلا تتكلم عن لبسي انت مين اصلا
يوسف بندم:انا اسف انا فعلا مليش دعوة ،ممكن تنجزي بقا عشان نوصل
بعد نص ساعة...
اول م وصلو المخبأ شهد حضنت ياسمين :
انتي كويسة يا ياسمين حصلك حاجة انتي معيطة ولا ايه
بصت ياسمين ليوسف بعتاب وقالت:
لا انا كويسة يا حبيبتي دي حاجة دخلت ف عيني بس
اسلام:طب يلا عشان نروح اركبي يا ياسمين وانت يوسف روح البيت وانا هوصلهم واجي
يوسف وهو بيبص علي ياسمين:طب ينفع انا اوصل ياسمين
اسلام باستغراب:ليه
يوسف باحراج:عادي يعني وبالمرة اجيب عشا لينا
اسلام:تمام
ركبت ياسمين مع يوسف وشهد مع اسلام
ياسمين باصة م الشباك وملاحظة انو عمال يبصلها وفجأة اتكلم وقال:ممكن متزعليش مني انا اكيد مقصدش حاجة بس انا كنت مضايق مش عارف ليه
ياسمين بجمود:حصل خير ،نزلني انا بيتي هنا
يوسف:ياسمين
ياسمين:نعم
يوسف:كنتي غزالة النهاردة
ياسمين باستغراب:قصدك اي ب غزالة
ضحك يوسف وقال:يعني كنت حلوة
ياسمين بابتسامة:تسلم،تصبح علي خير
في جهة اخري...
شهد:بس انا مش فاهمة اي لازمتي ف المشوار اللي عملناه دا كنت تقدر تق*تلو من غيري يعني
اسلام:عشان عايز ابينلو ان مش فارق معايا الموضوع ولا جارحني
شهد:بس دا مش سبب مقنع بصراحة
اسلام:يمكن عشان عايزك معايا!
لمعت عيون شهد واكتفت بنظراتها ليه
شهد:اظن كدا اتفاقنا خلص مش هشوفك تاني بقا
اسلام بضحك:اه يستي ريحتك وريحت باباكي ف تربتو
شهد:مش هشوفك تاني؟
سرح اسلام فيها وبعدها قال:تصبحي علي خير ومشي
طلعت شهد والابتسامة مش مفارقة وشها وبتغني وفجأة
لقت قلم نزل علي وشها من مامتها
:مين الراجل اللي نازلة من عربيتو دا انطقي
#يتبع
#شهد
#حب_خاطئ